Art and Fashion : Movie time vs Street Style

eng : The difference or distance between two colors is a metric of interest in color science. It allows quantified examination of a notion that formerly could only be described with adjectives. Quantification of these properties is of great importance to those whose work is color critical. Common definitions make use of the Euclidean distance in a device independent color space. The International Commission on Illumination (CIE) calls their distance metric ΔE*ab (also called ΔE*, dE*, dE, or "Delta E") where delta is a Greek letter often used to denote difference, and E stands for Empfindung; German for "sensation".
Use of this term can be traced back to the influential Hermann von Helmholtz and Ewald Hering.Different studies have proposed different ΔE values that have a JND (just noticeable difference). Unempirically, a value of '1.0' is often mentioned, but in a recent study, Mahy et al. (1994) assessed a JND of 2.3 ΔE. However, perceptual non-uniformities in the underlying CIELAB color space prevent this and have led to the CIE's refining their definition over the years, leading to the superior (as recommended by the CIE) 1994 and 2000 formulas.These non-uniformities are important because the human eye is more sensitive to certain colors than others. A good metric should take this into account in order for the notion of a "just noticeable difference" to have meaning. Otherwise, a certain ΔE that may be insignificant between two colors that the eye is insensitive to may be conspicuous in another part of the spectrum. All this info for today's period drama vs Street Style post. Enjoy. 


gr : "Ατέλειωτοι έρωτες! Ατέλειωτες απογοητεύσεις! Αγάπη κι ηδονή! Μίσος, μοναξιά! Ή απλώς μια συνήθεια, ένας συμβιβασμός! Το ίδιο έργο, ξανά και ξανά. Ένας αέναος κύκλος η ζωή μας, όπου πεθαίνουμε και ξαναγεννιόμαστε συναισθηματικά. Σε ποιο τρένο βρισκόμαστε όλοι μας; Που πάμε; Για ποιον λόγο; Και οι συνταξιδιώτες μας; Μόλις βρούμε κάποιον να ανταλλάξουμε μια κουβέντα, αυτός κατεβαίνει στον επόμενο σταθμό. Ή κατεβαίνουμε εμείς! Ποιο το νόημα; Έχει λογική; Τι ζητάμε ρε γαμώτο! Έναν συνταξιδιώτη θέλουμε όλοι μας, κάποιον που να πηγαίνουμε μαζί στον ίδιο προορισμό, μια ανθρώπινη σκιά να πηγαίνει παντού μαζί μας! Που θα ρωτήσετε. Μα στον δεδομένο και τρομερό πόνο της μοναξιάς του θανάτου μας, αλλά ταυτόχρονα και στην αναζήτηση χιλιάδων μικρών στιγμών, μιας γεύσης μόνο, ευτυχίας. Υπάρχει άραγε αυτή?
Δεν ξέρω φίλοι μου, ειλικρινά δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω όμως με σιγουριά είναι ότι μια μικρή κραυγή αγωνίας ξεπήδησε τελευταία από μέσα μου...
-Σε χρειάζομαι, ψιθύρισα κι ύστερα αφέθηκα σ’ έναν γλυκό ύπνο, κάτω απ’ την λευκή μου κουβέρτα"... (O πρώτος χωρισμός φέρνει τη γνώση του θανάτου - Ηλίας Μάκης)
Γιατί δεν μπορεί να υπάρχει major drama στις ταινίες του Hollywood αλλά και στις Ευρωπαϊκές και να μην υπάρχει στο streetstyle όπου καλείσαι να παίξεις έναν ρόλο, έναν δύσκολο ρόλο. Αυτόν του γητευτή - γοητευτή των άλλων ομοίων σου. Ποιος είπε πως τα πράγματα είναι εύκολα εκεί έξω....
Marie Antoinette

Atonement

Cranford

Downton Abbey

Sense & Sensibility

Emma

Pride & Prejudice

Brideshead Revisited

King’s Speech

The Duchess

Shakespeare in Love

Upstairs Downstairs

Out of Africa

Lark Rise to Candleford

Little Women

Cold Mountain

Boardwalk Empire

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις